دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
استاندار مازندران:

چیستی و چرایی روز مازندران تبیین شود

چیستی و چرایی روز مازندران تبیین شود
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به گزاشات ارائه شده درباره روز مازندران، گفت: باید چیستی و چرایی تصویب روز مازندران و تشکیل نخستین حکومت شیعی جهان را پیگیری و برای مردم تبیین کنیم.

به گزارش آوای خزر از ساری، یوسف نوری در نشست هماهنگی روز مازندران با بیان اینکه بزرگداشت روز مازندران نیازمند یک نگاه عمیق است، اظهار کرد: به طور طبیعی بر اساس اقداماتی که انجام می‌شود دو رویکرد را دنبال می‌کنیم؛ اول اینکه فقط به نماد‌ها و دوم اینکه از طریق نشانه‌شناسی و ... به مفاهیم و معنا بپردازیم.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه و اینکه خیلی از کار‌ها قابل قبول و برخی‌ها کلیشه‌ای بودند، افزود: در این کار‌ها باید چیستی و چرایی تصویب روز مازندران را پیگیری و برای مردم تبیین کنیم؛ اینکه مردمی در سال ۲۵۰ هجری قمری با اختیار خودشان در یک نقطه دورافتاده از تشیع، تصمیم بگیرند که حکومت علوی را به عنوان نخستین حکومت خود تشکیل بدهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: استفاده از زبان‌های موثر مانند هنر در این کار کمک می‌کند تا روایتگری‌ها و برنامه‌های متنوع خوبی برگزار شود.

استاندار مازندران همچنین اشاره‌ای به گزارش دانشگاه‌ها و کنفرانس‌ها، یادواره طالب آملی، یادواره سلمان هراتی و برگزاری مراسم خاص در روستای صالحان داشت.

نوری اظهار کرد: آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های خوبی داشتند و توصیه‌هایی هم به آنها شد مثلاً کانون پرورشی کتاب‌هایی را درباره این واقعه مهم داشته باشد و آموزش و پرورش هم برنامه‌هایی را برای روشنگری انجام بدهد.

یوسف نوری در پایان گفت: جلسه امروز برای این بود که هم گزارشات هدفمندتر شوند و هم اعضای جلسه در راستای فلسفه تصویب این روز بزرگ همگرا و یکپارچه شوند.

آوای خزر یادآور می‌شود: روز عید سعید فطر سال ۲۵۰ هجری قمری برابر با ۱۴ آبان ۲۴۳ هجری شمسی نخستین حکومت شیعی جهان در مازندران تشکیل و نماز این روز نیز در مسجد جامع کجور نور به امامت "حسن بن زید علوی" برپا شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما